god afton

sitter och diskuterar den nya oxie hoe'zz filmen med magnus och jag mår bara dåligt.
1. lär er svenska, ens stavas med E inte ä!!!
2. lär er göra en ordentlig film där låten håller ut igenom allt.
3. skaffa er ett liv och bara sluta. jag har myror i brallan nu så tragiskt jag tycker detta är (U)

anyhow så har jag som sagt sovmorgon imorron och därför kan jag inte somna nu.... :( ncis avsnittet om pun pun har visats 1000 ggr och den 1001:e orkar jag bara inte se det igen :( csi miami är bara tråkigt och endast min mamma tycker att hora-tio är snygg...

vilade lite innan som vanligt, känns som jag haft migrän hela vekcan.. anyhow, pappa kommer in och väcker mig, jag vaknar då lite förvirrad och säger att jag har lapp om att det är sovmorgon och varför jag är försenad.. det kommer sedan fram att klockan är typ sju och vi ska äta middag.. vilket det tog ett tag för mig att förstå, hatar när man blir så förvirrad..

såg debatt innan på ettan, om englamordet och såhär brott&straff. där en gubbe vid namn jan jönsson resonerade att det var synd om mördarna för att dom hade inte fått någon kärlek när dom var små och dom hade faktikst också familjer. han säger till dagmar, som förlorade sin dotter för sju år sen efter att dottern blivit strypt till döds, att hon borde ha kontakt med mördaren. varför inte? det är ju synd om dom. jag förstår inte!!!! vem i helvete kan resonera så? visst, det kasnke inte hjälper att dom sitter inne föralltid heller och ruttnar, även om jag tkr det gör samhället tryggare, men vafan ska man göra? ge dom "vård" och sedan förlåta idioterna. knappast! lås in jan jönsson också och kasta bort nyckeln!!!! jag kasnke egentligen borde respektera hans åsikt, men den är ju helt absurd, man kan inte tänka så? det är inte mänskligt. och även om han säger så, tänk om engla varit hans? hade han resonerat på samma sätt? knappast!

btw, är skånska+göteborgska=jönköpingska?



godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0